19 آوریل

تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های فرانسه آرزوی هر فردی است؛ چرا که کیفیت زندگی و تحصیل در این کشور بسیار بالا بوده و همچنین دانشگاه‌های کشور فرانسه اعتبار بالایی در دنیا دارند.
در بین رشته‌های تحصیلی در فرانسه، تحصیل دندانپزشکی در فرانسه یکی از بهترین گزینه ها است. اگر خواهان تحصیل در بهترین دانشگاه پزشکی در فرانسه هستید ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید تا شما را با شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه آشنا نماییم.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

فرانسه دارای ۱۶ دانشگاه دندانپزشکی است که توسط دولت ارائه شده اند. هر یک از این ۱۶ دانشگاه قوانین ورودی خاص خود را دارند؛ اما به صورت کلی افرادی در این دانشگاه‌ها پذیرش می‌شوند که حداقل مدرک لیسانسی در زمینه یکی از رشته‌های مرتبط با علوم پزشکی را داشته باشند و توانسته باشند که آزمون ورودی دانشگاه را با موفقیت پشت سر بگذارند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

جالب است بدانید که هر سال وزارت بهداشت و وزارت آموزش در کشور فرانسه مقررات و شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه را تدوین می‌نمایند.
این کشور نیز برای پذیرش سالانه خود در رشته دندانپزشکی محدودیت قائل است که تعداد مشخصی از آن به دانشجویان کشورهای دیگر تعلق می گیرد.
بهترین دانشگاه پزشکی در فرانسه در رشته دندانپزشکی و دیگر رشته‌های مربوط به علوم پزشکی، دوره های آموزشی خود را در سه مرحله ارائه می‌دهد. فرد خارجی که تصمیم دارد در رشته دندانپزشکی دانشگاه فرانسه تحصیل نماید باید یک مرحله دو ساله را پشت سر بگذارد. این فرد در صورتی می‌تواند وارد مرحله بعدی شود که هر ساله در آزمون پایان سال قبول شود.
این مرحله بین تمامی رشته های علوم پزشکی یکسان است. در ضمن آزمون انتهایی آن مانند کنکور، بین رشته های دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی به شکل یکسان برگزار خواهد شد.
بعد از قبول شدن در رشته دندانپزشکی وارد مرحله دوم می‌شوید که سه سال زمان می‌برد. در صورتی که مدارکی در زمینه رشته خود در دانشگاه‌ کشور خود و یا کشورهای دیگر داشتید می توانید آنها را ارائه دهید تا معادل سازی انجام شود. در انتهای این سه  سال و بعد از گذراندن موفق امتحانات وارد دوره کارآموزی خواهید شد.

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در فرانسه

شرایط کار دندانپزشکی در فرانسه

بعد از اینکه وارد دوره کارآموزی شدید می‌توانید تحت نظر یک دندانپزشک که به عنوان صورت سوپروایزر دانشجو است، کار خود را آغاز نمایید. در این دوره یک ساله استاد، کار را به صورت عملی به شما آموزش می‌دهد تا بتوانید وارد بازار کار شوید. کشور فرانسه مقصد خوبی برای دریافت تخصص در رشته های پزشکی است؛ چرا که هزینه های تحصیل در این کشور پایین بوده و شرایط کاری دندانپزشکی در فرانسه بسیار مناسب است. یک فرد خارجی بعد از گذراندن دوره ۶ ساله تخصص دندانپزشکی می‌تواند در این کشور فعالیت خود را آغاز نماید.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در فرانسه

مهمترین نکته درباره تحصیل در فرانسه در رشته دندانپزشکی داشتن مدرک معتبر در رشته زبان فرانسه است.

در دانشگاه های دولتی این کشور آموزش به زبان فرانسه انجام می‌شود. به عبارتی تدریس به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های دولتی انجام نمی‌شود. تنها در چند دانشگاه غیر انتفاعی است که رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود که البته هزینه تحصیل در آنها بسیار زیاد است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

هزینه پایین تحصیل دندانپزشکی در فرانسه آن را به یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در فرانسه تبدیل نموده است. هزینه تحصیل دندانپزشکی در فرانسهدر دانشگاه دولتی چیزی حدود ۴۵۰ یورو است که این مبلغ برای دانشگاه غیر انتفاعی به ۱۵۰۰ یورو می‌رسد. در بعضی از دانشگاه‌های دولتی این کشور برای دانشجویان خارجی هزار یورو به عنوان کمک هزینه پرداخت می‌شود. البته شرایطی نیز برای متقاضیان کمک هزینه وجود دارد که از مهمترین آنها داشتن حداقل ۳۰ سال سن و معیارهای عالی تحصیلی را می‌توان نام برد. البته بهتر است به این نکته توجه نمایید که حداقل هزینه زندگی در فرانسه ماهیانه ۱۲۰۰ یورو می‌باشد که باید آن را نیز به عنوان هزینه تحصیل دندانپزشکی در فرانسهدر نظر گرفت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *