در این بخش قصد داریم تا در مورد شرایط و نحوه اخذ پذیرش فرانسه صحبت کنیم. تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه نیاز است تا از دانشگاه تهران و یا سفارت فرانسه در ایران، مدرک ترجمه زبان فرانسوی TEF , TCF را دریافت نمایید. نحوه اخذ پذیرش فرانسه پروسه‌ای تخصصی و بسیار حساس است که می‌بایست در این خصوص تحقیق بیشتر و یا مشورت با یک دفتر مشاوره تحصیل فرانسه به عمل آورید. با توجه به، به‌روز شدن قوانین در هر سال و احتمال تغییر حتما با مراجعه به یکی از دفاتر راهنمایی و مشاوره تحصیل در دانشگاه های فرانسه خیال خود را از شرایط تحصیل در فرانسه ۲۰۲۰ راحت نمایید. موسسه آریان با ارائه خدمات حقوقی سعی دارد تا راه را بر شما هموار سازد.

 

 

شرایط تحصیل در فرانسه

 

نحوه اخذ پذیرش فرانسه

برای اخذ پذیرش فرانسه و تحصیل رایگان در فرانسه شما می بایست چندین مرحله اساسی را طی کنید که در ذیل به بررسی هر یک از این مراحل می پردازیم:
۱- اخذ پذیرش از دانشگاه ها و یا کالج های کشور فرانسه
برای اخذ پذیرش متقاضیان نیازمند تهیه و سپس ترجمه مدارک زیر می باشند:
مدارک تحصیلی سپری شده به انضمام ریزنمرات تمام سال های دانشگاه و دبیرستان
شناسنامه
پاسپورت
گواهینامه ها و افتخارات
دو قطعه عکس ۳٫۵*۴٫۵
مقالات علمی و پژوهشی (در صورت وجود)
رزومه
انگیزه نامه (برای آگاهی از نحوه نگارش رزومه و انگیزه نامه می توانید از آدرس ذیل کمک بگیرید (آدرس سایت دفتر ترجمه قسمت رزومه)
نتیجه آزمون های رسمی فرانسه و یا انگلیسی برای دانشگاه ها و یا گواهی زبان فرانسه و انگلیسی (برای کالج‌ها)
با ارسال اسکن ترجمه مدارک فوق به دانشگاه مورد نظر می توان در رشته منتخب خود درخواست دریافت پذیرش تحصیلی نمایید.
پس از موافقت دانشگاه و دریافت پذیرش تحصیلی، شما می بایست تقاضای دریافت ویزای دانشجویی را ارائه نمایید؛ که مراحل آن به شرح ذیل می باشد.
۲- تشکیل پرونده در بخش فرهنگی سفارت فرانسه در ایران
شما پس از اخذ پذیرش تحصیلی باید با ارائه درخواست و همچنین پرداخت مبلغ ۲۰۰ یورو به بخش فرهنگی سفارت فرانسه درخواست تشکیل پرونده نمایید.
در این مرحله پس از بررسی درخواستتان و مدارک ارائه شده توسط شما، مصاحبه ای به زبان فرانسه یا انگلیسی با شما صورت می پذیرد که نتیجه آن متعاقباً به شما اعلام میگردد.
۳- رزرو و یا اجاره محل اسکان شما در کشور فرانسه
پس از اخذ پذیرش تحصیلی باید برای اسکان در شهر دانشگاهی خود محلی را مانند خوابگاه های عمومی و یا خصوصی و سوییت های شخصی رزرو نمایید و قرارداد منعقد شده را به بخش ویزای سفارت فرانسه ارائه نمایید.
۴- درخواست نوبت مصاحبه با بخش ویزای سفارت فرانسه در ایران
پس از طی کردن مرحله مصاحبه با بخش فرهنگی سفارت فرانسه و اجاره محل اسکان، باید ضمن ایمیلی که به VFS global ارسال می کنید درخواست تعیین وقت جهت مصاحبه و ارائه مدارک برای صدور ویزا نمایید. در این مرحله نیز افسران مسئول بررسی پرونده، مدارک و مستندات، بیمه دوران اقامت و پذیرش تحصیلی شما را بررسی کرده و در نهایت نظر خود را جهت اعطای ویزای دانشجویی فرانسه به شما اعلام میکنند.
موسسه آریان خرد پژوهان دانشیار دارای مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با همکاری کادر متخصص و مجرب خود که فارغ التحصیل از دانشگاه های فرانسه هستند شما در تمام مراحل فوق یاری می نماید

 

موسسه آریان

موسسه اعزام دانشجو به فرانسه ( موسسه آریان ) خرد پژوهان دانشیار با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت شفاف سازی امتیازها و حتی مشکلات تحصیل در کشور فرانسه و با هدف یاری رساندن به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور برابر ضوابط قانونی و همچنین نرخ نامه ابلاغ شده از سوی سازمان امور دانشجویان، اقدام به ارائه کلیه خدمات مورد نیاز شما جهت اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی و استقرارتان در کشور فرانسه می‌نماید