دانشگاه های زبان و هنر فرانسه

این کشور به طور کلی دارای ۳۰۰۰ موسسه است که ۹۰ مورد دانشگاه بوده و ۲۴۰ مورد از آن دوره های عالی مهندسی و ۲۳۰ مورد دوره های عالی بازرگانی و در حدود ۲۰۰۰ موسسه در این کشور در زمینه هنر و معماری فعالیت می کنند. این کشور فضای ورود به کالج های مختلف را به طور دقیق و درست ارزیابی کرده است و در این زمینه بسیار موفق بوده است. هر یک از کالج های فرانسه برای بررسی دقیق سطح علمی دانش آموزان در نظر گرفته شده اند

 I) کالج DE فرانسه

این کالج در سال ۱۵۳۰ در شهر پاریس تأسیس شده است و یکی از معتبرترین موسسات تحقیقاتی در کشور فرانسه محسوب می شود. این کالج در سال ۲۰۱۷ توانست ۲۱ برنده جایزه نوبل و همینطور ۸ مدال فیلد را وابسته به خود اعلام نماید. در این کالج فضای آزمایشگاهی تحقیقاتی بسیار وسیعی دیده می شود و دارای بهترین کتابخانه تحقیقاتی در اروپا است. دروسی که در این کالج برای تحصیل در نظر گرفته شده در زمینه علوم انسانی، علوم اجتماعی و همینطور شیمی و فیزیک است. افرادی که قصد دارند در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد، دکترا وارد شوند می توانند این کالج را یک گزینه بی نظیر بدانند فضای تحصیل در این کالج از دوره پیش دانشگاهی در ایران دشوارتر است و شما باید بتوانید امتیاز لازم برای ورود به دانشگاه را کسب نمایید

II) کالج هنر CA

این کالج در سال ۱۵۳۰ در شهر پاریس تأسیس شده است و دارای بالاترین سطح استانداردهای آموزش هنری و طراحی محسوب می شود. در این کالج از استاندارد پارادایم آموزشی آمریکایی استفاده می شود و به طور کلی آموزش تحت تأثیر محیط زیست کشور فرانسه صورت می گیرد. افرادی که قصد دارند در رشته های هنر، موسیقی، تئاتر و بازیگری ورود داشته باشند می توانند این کالج را گزینه ای بسیار عالی در نظر بگیرند، هزینه ای کالج به نسبت امکاناتی که در اختیار افراد قرار می دهند بسیار عالی اعلام شده است.

III) کالج ENS

این کالج نیز در شهر پاریس قرار دارد و در سال ۱۷۹۳ در لیست بهترین کالج های فرانسه قرار داشت. این کالج به نوبه خود یکی از بهترین انتخاب برای رشته های علوم و علوم انسانی محسوب می شود عموماً کسانی که از این کالج فارغ التحصیل می شوند برنده جایزه نوبل بوده و همینطور جوایز تحقیقاتی زیادی را برای خود فراهم ساخته اند. این کالج از نظر هزینه ای به نسبت دو گزینه قبل ارزانتر است.

IV) کالج زبان برلیتز فرانسه

این کالج مخصوص یادگیری زبان فرانسوی است و برای کسانی است که بدون داشتن مدرک زبان تحصیل در فرانسه را آغاز کرده اند، این کالج دوره های آموزشی بسیار متنوعی را در نظر گرفته است و به طور کلی قیمت های متنوعی نیز برای هر دوره دیده می شود. این کالج دارای شعبه زیادی در شهرهای مختلف فرانسه دارد و یک انتخاب بسیار عالی محسوب می شود.

V) کالج های زبان فرانسه در استراسبورگ

تعداد کالج های زبان در فرانسه بسیار زیاد است. کالج های معتبر زبان فرانسه از امکانات بسیار خوبی برخوردارند و دوره های متنوعی را برای افراد با اهداف گوناگون برگزار می‌کنند. این کالج ها همچنین در زمان‌های مختلف در طی سال پذیرش دارند. از دیگر مزایای کالج های زبان در فرانسه ارائه سطوح پیشرفته‌تر زبان فرانسه است.

چندین کالج زبان فرانسه در استراسبورگ وجود دارند که از معتبرترین آنها می‌توان به کالج زبان فرانسه استارلانگ (Stralang)، شعبه استراسبورگ کالج زبان فرانسه آلیانس فرانسز (Alliance Française) و شعبه استراسبورگ کالج زبان فرانسه CIEL اشاره کرد.

برنامه های فرهنگی کالج های فرانسه

در کالج های فرانسه برنامه های فرهنگی صورت می گیرد که اغلب سبب می شود با ساختار تحصیلی در این کشور آشنا شوید. به عنوان مثال در کالج مهندسی ATY شما می توانید در فضای دقیق و شبیه سازی شده ریاضیات قرار بگیرد و مسیر مهندسی در این کشور به شکل دقیق صورت می گیرد. دوره های زمانی کالج های فرانسه هر یک بر اساس نوع دروس تعیین می شود.

 

یادگیری زبان فرانسوی در انواع کالج های فرانسه دیده می شود و عموماً از واحدهای ثابت محسوب می شود. کسانی که قصد دارند ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی داشته باشند نیاز است که در ابتدا در کالج های مربوطه دوره های زیست شناسی و شیمی دارویی را بگذرانند در غیر این صورت به آنها اجازه ورود به دانشگاه های علوم پزشکی داده نمی شود.