تحصیل در فرانسه در یک نگاه

امروزه با توجه به اینکه نظام آموشی اکثر کشور های پیشرفته دنیا بر پایه دانشگاه هایی است که در ازای ارائه خدمات آموزشی و تحصیل شما، شهریه هایی به نسبت گزاف دریافت می نمایند؛ لذا کشور هایی که برای اتباع خارجی تحصیل رایگان در نظر گرفته اند محدود به چند کشور می باشند که در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی این کشور ها، از بهترین آنها می توان از کشور فرانسه نام برد. این کشور علاوه بر مزایا و امتیازات بسیار بالایی که دارد، در ازای تحصیل شما در مقاطع دانشگاهی در برترین دانشگاه های دنیا از شما  شهریه دریافت نمی نماید. موسسه آریان دانشیار با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با رعایت قوانین موضوعه و نرخ نامه رسمی ابلاغ شده توسط وزارت علوم، بهترین خدمات را تخصصاً در خصوص کشور فرانسه برای اخذ پذیرش  تحصیلی و انجام تشریفات ویزای دانشجویی  به شما دانش پژوهان عزیز ارائه می نماید

در ذیل به سوالات اساسی و اولیه در خصوص تحصیل در فرانسه توضیحات ارائه می نماییم:

سطح دانشگاه های و اکول های فرانسه

در فرانسه قریب به ۳۰۰۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی وجود دارد و در واقع یکی از محبوب ترین مقاصد دنیا برای تحصیل است از بین ۹۰ دانشگاه کشور فرانسه  ۳۱ دانشگاه و موسسه آموزشی این کشور در لیست بهترین دانشگاه های دنیا هستند که تعدادی از آن ها در پاریس و بقیه در دیگر شهرهای این کشور پراکنده شده اند. همچنین از میان دانشگاه ها و مدرسه های آموزش عالی فرانسوی تعداد ۱۴۴ دانشگاه و موسسه آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران می باشد. تحصیل در فرانسه هم به زبان فرانسه و هم به زبان انگلیسی برای دانشجویان امکان پذیر است.

لازم به ذکر است که در کشور فرانسه با توجه به توزیع عادلانه ثروت و قدرت سیاسی در تمامی شهر ها به صورت تقریباً یکسان، تمامی شهر های فرانسه از کیفیت مطلوب تحصیل و همچنین زندگی برخوردار هستند.

هزینه زندگی و تحصیل در فرانسه

همانطور که پیش از این نیز بیان شد دانشگاه های دولتی فرانسه از دانشجویان اروپایی و بین المللی شهریه ای بابت تحصیل در دانشگاه ها دریافت نمی نمایند و شما صرفاً در ابتدای هر سال تحصیلی هزینه مختصری جهت ثبت نام دانشگاه، هزینه کتابخانه و بیمه به دانشگاه پرداخت می کنید که این مبلغ با توجه به مقطع ثبت نامی تقریباً بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ یورو برای یک سال تحصیلی می باشد.

اما هزینه زندگی در فرانسه با توجه به شهر انتخابی شما و همچنین سبک زندگی متفاوت می باشد اما به طور کلی می توان گفت که برای زندگی در شهری غیر از پاریس ماهیانه احتیاج به مبلغ ۶۲۰ یورو خواهید داشت و برای پاریس تقریباً ۹۰۰-۱۰۰۰ یورو خواهید داشت.

مقاطع و رشته های تحصیلی  در فرانسه

موسسه آریان می تواند برای تمامی مقاطع دانشگاهی و تمامی رشته های تحصیلی برای شما از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و کالج های زبان، هنر کشور فرانسه پذیرش اخذ نماید. همچنین در صورتی که تمایل به یادگیری زبان فرانسه در کشور فرانسه دارید ما می توانیم  با  توجه به شرایط هر متقاضی، معتبرترین کالج های زبان در تمامی شهر های فرانسه را انتخاب و شما را در آن کالج ها ثبت نام نماییم.

اجازه کار برای دانشجویان در فرانسه

تمامی دانشجویان امکان اجازه کار دانشجویی به میزان ۲۰ ساعت در هفته را در کشور فرانسه دارند.

در انتها لازم به ذکر است که با توجه به هزینه کمی که دانشجویان برای تحصیل در فرانسه می پردازند و در مقابل در بهترین دانشگاه های که هر ساله در  لیست های معتبر جهانی دارای رنکینگ های بالایی نیز هستند تحصیل می نمایند، مسلماً این  کشور مقصد بسیار به صرفه و منطقی جهت تحصیل در یک کشور خارجی محسوب می گردد و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی امکان یافتن مشاغلی با موقعیت های عالی را در داخل و یا خارج از کشور خواهند داشت.